19 Aralık 2010 Pazar

Gezdim Gördüm Yazdım 9: Barselona (4)



GİRONA:

Gezimizin 3. Gününde turla beraber önce Barselona’ya 1,5 saat uzaklıktaki Girona’ya gittik.

Girona ortasından nehir geçen eski ama sevimli bir kent. Ancak geçmişte çok güzel şeyler yaşanmamış. Burası Yahudilerin yaşadığı ve uzun yıllar önce onların çoğunun katledildiği bir şehirmiş.


Şehre girmek için Aslanlı köprü’den geçerken rehberimiz ortada herhangi bir aslan simgesi olmadığı halde neden buraya bu ismin verildiği anlattı. Köprünün bitiminde taş direğin tepesine tünemiş bir aslan heykeli var. Figür aslandan çok korkmuş ve ağaca tırmanmış bir kedi yavrusuna benziyor aslında. Girona’da, şehre giren kişinin bu korkmuş aslanın poposunu öpmesi bir gelenekmiş:) Bu yüzden köprünün adı bu kadar Aslanlı köprü olarak kalmış.


Köprünün karşısında Girona katedrali var. Burası da Barselona’da ki katedraller ve kiliseler gibi yapımına yüzyıllar önce başlanmış olmasına rağmen daha tamamlanamamış. Onlarca basamağı çıkmayı göze alıp katedralin içini gezme fırsatımız oldu. Gotik mimarisinin tipik özelliklerini taşıyan devasa bir yapı. Localar, İsa heykelleri ve renkli vitrayları ile görülmeye değer bir eserdi.


Burada zamanımız kısıtlı olduğundan katedralden sonra hızla dar sokaklara yöneldik. Sokaklardan bazıları tek kişinin geçebileceği genişlikte. Bazılarında yalnızca merdivenler var.


MEYDANLAR;
Barselona’da da Avrupa’nın pek çok şehrinde olduğu gibi oldukça fazla meydan var. Dar sokaklarda ilerlerken birden karşınıza çıkıyorlar. Kimi çeşmelerle süslenmiş, kimi büyük bir kilisenin yada önemli bir yapının girişini tanımlamak için yapılmış.


Özellikle Barri Gotic de dolaşırken tesadüfen bulduğum meydanları çok sevdim. Hatta birinde ilginç çaylar yapan bir yer keşfettim.


Bunlardan biri Placa Reial. Buraya en rahat La Ramblas’dan ulaşabilirsiniz. Burası 1850’lerden kalan oldukça hareketli bir meydan. Dört bir yanı kafe ve restoranlarla dolu. Ortasındaki havuzun kenarına oturup insanları seyretmek çok keyifli. Gece gündüz her zaman ışıl ışıl. Meydanın lambaları Gaudi tarafından tasarlanmış. Yakından bakınca hayvan figürleri hemen dikkatinizi çekiyor.


Plaça de Sant Jaume, Barri Gotic arasında çok önemli bir meydan. Hatta Barselona’nın kalbi diyebiliriz. Meydanın bir tarafında Katalunya Parlamento Binası, tam karşısında Barselona Belediye Sarayı var.

BARRI GOTIC;
Barri Gotic (Gotic Mahalle) Barselona’nın en hareketli bölgelerinden biri. Özellikle akşam hava karardıktan sonra o daracık sokaklarda dolaşmak çok eğlenceli. Ben fırsat buldukça dolaştım. Haritaya bakmadan aklınıza esen sokağa dalmak o kadar keyifli ki anlatamam. Burada sanki ortaçağ Barselona’sını yaşıyorsunuz.


Binalara mı yoksa altlarındaki küçük ve sevimli dükkânlara mı bakacağınızı şaşırıyorsunuz. Her dükkan kendi alanında uzmanlaşmış gibi. Biri sırt kimono satıyor, diğeri el yapımı çantalar. Ayaklarım beni taşıyamayıncaya kadar dolaştım daracık ve sıcacık sokaklarda.


Hatta bir akşam sadece seramik ve evli saatler satan bir dükkan keşfettim bir sokakta . Bende seramiklere ve evlere hasta olduğumdan dükkanın vitrinine yapıştım tabii. Saat 12’ye yaklaştığından kapanmıştı. Ertesi gün çok aradım ama bulamadım. Bulsaydım bir saat alacaktım.


Bir oyuncakçıdan Barselona yapbozu aldım. Birinden kolyelik malzemeler, birkaçından ilginç magnetler ve birinden seramik Casa Battlo’nın cephesinin panosunu…

Biraz daha Barselona'dan resimler...

MontJuic'den (Yahudiler Tepesi) bir  şehir görüntüsü... Buradan şehri yukarıdan görmek için çok güzel...
 

Barselona Arena'sı... Katalanlar boğa güreşi sevmediklerinden uzun süredir asıl amacının dışında konserler için kullanılıyormuş. Şimdi alışveriş merkezine dönüştürülüyor. 
 

Torre Agbar, Jean Nouvel tarafından tasarlanmış. Kurşun gibi çok ilginç mimarisi olan bir bina. Şuanda Devlet Su işleri Binası. Hava karardıktan sonra cephesinde  mıhteşem ışık oyunları yapıyorlar. Muhteşem bir görüntü oluşturuyor.
 

Picasso Müzesi'nin avlusundan bir resim. Burası da Dali  Müzesi gibi Barselona'nın simgesi olmuş eserlerden biri. Picasso'nun tüm sanat geçmişini izliyorsunuz. Kübizme geçiş aşamalarını izlemek çok keyifli... resimseverlere tavsiye ederim. 
 

Barselona Katedrali'ne üç kere girmeye çalıştım. Ama ya kapanış saatine yakın olduğu için yada içeride ayin olduğundan giremedim. Ancak dışarıdan fotograf çekmekle yetindim.

 
Barri Gotic'de katedrale çıkış yolu üzerinde eski Roma Duvarları...
 

Hiç yorum yok: