25 Aralık 2009 Cuma

Troya'dan yükselen Anadolu Ateşi


Dün akşam Anadolu Ateşi grubunun "Troya" Dans Gösterisini izledim. Gösteriyi anlatabilecek tek kelime var. Muhteşem! Büyülendim diyebilirim. Rüyada gibiydim. Anadolu Gösteri Merkezinin berbat salon düzeni bile bu mükemmelliği bozamadı. Mustafa Erdoğan'ı tekrar tekrar tebrik etmek isterim. Bu kadar geniş bir kadroda böyle disiplin sağlamak hiç kolay değildir sanırım. Dekorlar, kostümler ve kaleografi çok etkileyiciydi. Dansçıların başlarındaki taçlardan, ayakkabılarına kadar herşey çok özenle seçilmişti. Yalnız vücut dilinin gücü kullanarak bir savaş, bir çığlık, bir ülkenin kaderi ancak bu kadar güzel anlatılır. Yurtdışında "Dansın Sultanları" tarafından temsil edildiğimizi düşününce inanın koltuklarım kabardı. Bu gösteriyi izlemek için seramik dersimi ektiğim için başta biraz pişman olmuştum. Ama değdi. Şimdi tek pişmanlığım daha orta sıralardan izlememek oldu. Keşke bir 20 lira daha verip orta sıradan bilet alsaymışım.

Şimdi biraz Troya web sitesinden aldığım rakamları paylaşmak istiyorum.
.....
2000 adet kostum tasarlandı ve dikildi.
12000 m. kumaş kullanıldı.
450 çeşit kumaş kullanıldı.
3150 dansçıların saçlarında kullandıkları toka sayısı
7200 prova saati
2500 ton kostumlerin ağırlığı
850 adet başlık
300 adet ayakkabı özel tasarlandı
200 adet dans ayakkabısı
2500 m. keçe kumaşı Özbekistan^da özel olarak dokutuldu
2000 m. şifon elde özel boyandı.
.....

Liste daha uzuyor ama ben aralarından bazıları seçtim.



Resimler www.troyadans.com adresinden...

Hiç yorum yok: