7 Mayıs 2009 Perşembe

Kırmızı dilekler...


İki gün önce Hıdırellez'di. O gün akşamı kızlarla seramik günümüzdü. Yine bol bol konuşup çamurla uğraştık. Bol bol hıdırellez isteklerinden bahsettik. Şimdiye kadar kağıtlara yazılıp da gül ağacının altına bırakılan isteklerden gerçekleşenleri konuştuk. Çizimler gül ağacının altına bırakılır diyenlerde oldu, gömülür diyenler oldu. Hatta Pinocuğum, Hıdırellez günü S harfi ile başlayan yemekler yenmesi gerektiğini iddia etti. Kızlardan ayrıldıktan sonra eve geldim. Küçük bir kağıda KIRMIZI kalemle istediğim, hayal ettiğim şeyleri çizmeye çalıştım. (Bengi daha önce kırmızı kalemle çizdiği herşeyin gerçekleştiğini söylediği için bu rengi seçtim)
Küçükken annemle gül ağacının altına çakıllarla yada taşlarla çizerdik. Ben pek hatırlamıyorum ama annem hepsinin çıktığını söylerdi. Bu iş birazda inançla ilgili galiba. Eğer istediklerinin gerçekten olacağına inanırsa insan gerçekleşiyor. Ben bu konuda biraz karamsarım. Neler çizdiğimi söylemeyeceğim. Ama gerçekleşmeye başladığında tek tek buradan anlatacağım:))

Hiç yorum yok: