20 Nisan 2010 Salı

Süpermen Türk olsaydı Pelerinini Annesi Bağlardı


Bu başlık bir kitaba ait. Hemde Ahmet Şerif İzgören'in son yazdığı kişisel, toplumsal gelişim adına yapılması gerekenleri anlattığı muhteşem bir kitaba. Elma Yayınevi'nin müdavimlerinden biri olarak kitabı yayınlandığı tarihlerde satın aldım. Ama ancak birkaç gün önce elime alma fırsatım oldu. Şerif Hoca'nın diğer kitapları gibi elime aldım ve bir daha bırakamadım. Kâh kahkahalar atarak, kâh gözlerim dolarak okudum kitabı. Bizim hikayemizi, bizden örnekler vererek anlatıyor Şerif Hoca... Yaptığımız hataları, doğruları, içimizdeki iyi insanları anlatıyor. Bence bu kitabı herkesin okuması gerek. Özellikle başımızdaki büyüklerin!!!



İlk defa ODTÜ'de tez yazarken tanıştım onun kitaplarıyla. Konum renkler olunca bir arkadaşım Şerif Hocanın "Dikkat Vücudunuz  Konuşuyor" adlı kitabını önerdi. Okudum bayıldım. Meğer konuşma tonumuz, duruşumuz, otururken pozisyonumuz ne kadar önemliymiş. Tesadüfen babamda okudu. O da çok sevdi, üniversitede kendi öğrencilerine hediye etti. Sonra A. Şerif İzgören'in seminerlerini takip etmeye başladım. Bilkent, Hacettepe, Odtü... Şerif Hoca nerde ben orda...


Birgün İstanbul'a giderken Ulusoy'da "Şu hortumlu dünyada fil yalnız bir hayvandır" kitabını gördüm. O güne kadar yolculukta pek kitap okuyamazdım. Ama Hortumlu kitap o gece bitti. Nerdeyse yolculuğun bitmesini istemedim. Sonra o kitap benim başucu kitabım oldu. İnsanın hayatını gözden geçirip aslında ne yapmak istediğini ve şuanda ne yaptığını sorgulatan süper bir kitap.  İçim sıkıldığımda açıp onu okudum. Arkadaşlarıma hediye ettim. Bence "Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır" ilk ve ortaokulda okutulmalı çocuklara. Sırt kitabın adının hikayesi için bile okunur kitap:))

Yıllar sonra bir kezde 30 kişiyle beraber "Yönetim Becerileri" eğitimine katıldım. Muhteşemdi. Ülkesini bu kadar seven insana az rastlanır herhalde. Sırf Türkiye sevgisi ve hizmet bilinciyle Uğur Böcekleri Projesi kapsamında eğittiği gençlerle beraber Türkiyenin en ücra köşelerindeki köy okullarına, hapishanelere, hastanelere, Çocuk Esirgeme Kurumlarına ücretsiz eğitimler veriyor. Kimini hayata hazırlamak, kimini yeniden kazanmak için  mücadele etmeyi, inanmayı, dürüstüğü, ülke sevgisini, iş ahlakını, hoşgörüyü  anlatıyor. Biraz konuşma becerim olsaydı Uğur böceklerine katılmak için bir dakika durmazdım.

Lütfen Ahmet Şerif İzgörenin en az bir kitabını okuyun. Çevrenizdeki gençlere hediye edin onlarda okusunlar. Belki birilerinin hayatı değişir. Belli mi olur:)

Hiç yorum yok: