9 Mart 2009 Pazartesi

Turuncu Manifesto...

Dınınınıııııım....
Bugün 9 Mart 2009. 8 Mart Dünya Kadınlar Gününün akabinde bazı kararlar aldım. Ve bunları uygulama konusunda çok kararlıyım. Neden turuncu diye sormayın. İçimden öyle geldi.

Bir zamandır kendi hayatıma hakim olamadığım gibi bir duyguya kapılıyorum. Geriye baktığımda şimdiden "keşke şöyle yapsaydım" dediğim çok şey oldu. Bunlara bir DUR demem lazım. Şimdiiiii kararlarımı açıklıyorum;

1- Derhal kilo vermek için çalışmalara başlayacağım:
Bu kısa süre içinde olmaz farkındayım. Bu sebeble çalışmalarıma başlayacağım diyorum. Daha önce gittiğim diyetisyenlerin elimde olan ve işe yarayan diyet menülerini tekrar çıkarıp bakacağım ve onlara mutlaka uyacağım. Daha çok öğün daha az yemek. Kahrolsun tatlılar, yaşasın sebzeler...

2- Düzenli spor yapacağım:
Haftada en az 3 gün düzenli yürüyüş yapacağım. Satıcıyla eve geç teslim edildiği için çatır çatır kavga ettiğim ve (utanarak söylüyorum) epi topu 3 kere kullandığım yürüyüş bandını artık kullanıma geçireceğim. Kullanılmaya kullanılmaya çürüyecek bu gidişle... Yüzme en faydalı spor olduğu için çevredeki muhtelif havuzlardan teklif alıp en kısa sürede bir havuza kaydımı yaptıracağım.

3- Hedeflerimi gözden geçireceğim:
Uzun zamandır sanki yapmak istediğimi değilde yapmam gerekeni yapıyormuşum gibi hissediyorum. Bu durum beni yavaş yavaş depresyona sürüklüyor. Yıllar sonra artık çok geç dememek için şimdi hedeflerimi, nerede olduğumu ve nereye gitmekte olduğumu tekrar gözden geçireceğim.

4- Daha az TV daha çok sosyal yaşam:
Bugünden itibaren daha az televizyon seyredecek ve daha çok sosyal aktiviteye katılacağım. Dün akşam farkettim ki en yakın dostlarım maalesef Tv dizilerindeki karakterler olmuş. Her ne kadar Chuck'tan memnun olsamda, Dexter beni biraz rahatsız etmeye başladı. Gerçek akradaşlarımla daha fazla zaman geçirmeli ve sanal değil gerçek olduğumun farkına varmalıyım.

5-Olumlu düşüncenin gücünü farket;
Bu madde biraz forward edile edile anlamsızlaşan maillere benzedi. Ama ben olumlu düşüncenin iyi şeyleri çağırdığını düşünenlerden olmak istiyorum. Öyleyim demiyorum. Olmak istiyorum. Bu sebeble bundan sonra hergün en az bir kez güzel birşey düşüneceğime söz veriyorum...

6-Empati yapmayı öğren;
İnsanlara kızmadan önce onları anlamaya çalışmaya çalışacağım. Kendimi onların yerine koyacağım:???? Belki böylece saçımdaki beyazlar daha yavaş artarlar. Böyle giderse 40 yaşımda saçımda siyah saç kalmayacak...

7-"BUGÜN YAP" felsefesi;
"Bugünün işini yarına bırakma" ile "Günü yakala" felsefelerinin karışımı olarak bu felsefeyi benimseyeceğim. Farkettim ki günlerim önceden kalma yarım işleri tamamlamakla ve bugün yapmam gereken işleri "sonra yaparım" diye yarım bırakmakla geçiyor. Buna bir dur demem gerek. Buna tüm yarım işlerimi haftasonuna kadar bitirip günlerimi sıfırlamakla başlayacağım:))

8-Olaylara başka açılarda bakmaya çalış;
Farkettimde bende inatçı çocukların hırçınlığı var. Herşey ancak benim istediğim gibi olmalı. Olmadı mı çok sinirleniyorum. Bundan sonra daha az sinirlenmeye çalışıp daha çok açı değerlendirmesi yapacağım.


Şimdilik 8 madde olsun yine aklıma geldikçe eklemeler yapabilirim...

Hiç yorum yok: