4 Mayıs 2010 Salı

YGS (Yunanistan'a Giriş Sınavı)

Son iki haftadır YGS ( Nam-ı Diğer Yunanistan'a giriş sınavı)  ile uğraşmaktaydım. Çalıştığımız ve  ürünlerini sattığımız firmalardan biri bizi teyzemle birlikte Yunanistan'ın Girit adasına 3,5 günlük bir geziye götürecekti. Bu gezi için önce pasaportumu uzatmam gerekiyordu. Ben sallana sallana sabah saat dokuzda Ankara Emniyet Müdürlüğü'ne gittim. Önümde yalnızca 270 kişi olduğunu görünce gözlerim faltaşı gibi açıldı.  Orada tesadüfen öğrendim ki yeni çıkan bir kararla Avrupa ülkeleri 10 yıldan eski pasaportlara vize vermiyorlarmış. Yeni pasaport çıkartma kuyruğu çok daha uzun. Ertesi gün sabah erken gelirim sıraya kalmam dedim. Ancak ertesi gün sabah saat 07.50'de orada olmama rağmen yine önümde 110 kişilik bir sıra vardı. Önce sıra alma sırası, sonra parmak izi alma sırası, sonra belgeleri verme sırası derken, işim 11'e  doğru ancak bitti.

Ertesi gün pasaport almak içinde 1 km.'lik sıra bekledikten ve bize bu izdırabı yaşatanlara beslediğim güzel duyguları içimden sıraladıktan sonra nihayet pasaportumu aldım ve vize işlemlerine başladım. Anladım ki vize için gerekenleri temin etmek pasaport için gerekenlerden daha çetrefilli. Özellikle bir biometrik fotograf var ki evlere şenlik. Öncelikle bu fotografın belirli bir formatı var. 3,5 cm'e 4,5 cm ebatlarında olacak. Alından çeneye 32-36 mm. olacak. Suratında makyaj, hafif bir ruj bile olmayacak. Küpe, kolye, gözlük yasak. Gülmeyeceksin, sırıtmayacaksın. Alnın, kulakların kabak gibi ortada olacak. Haliyle photoshop filanda yasak. At hırsızı gibi iğrenç bi fotograf... İşin ilginç tarafı her fotografçı bilmiyor. Bilenlere fotograf çektirirken mutlaka Yunansitan için istediğinizi söylemeniz gerek. Her ülkenin talepleri farklı.  Doğru fotografı yakalamak için ben iki, teyzem tam dört defa çektirdi.

Ayrıcaaaa bir yığın şirket belgesi getireceksin. Banka cüzdanlarında 3 aylık hareket dökümü olacak. Kredi kart ekstrelerin bankadan onaylı olacak ve limit bilgileri mutlaka görünecek.  Kalacağın otelin bilgileri,  elektronik uçak biletin olacak. (Rezervasyon kabul edilmiyor) Seyahat sağlık sigortası yaptıracaksın. Dilekçeler yazacaksın. Davetiyen olacak.......

Liste oldukça uzun. Bir hafta boyunca hiç gitmediğim kadar bankaya gittim. Kuyruklarda bekledim, aldım verdim, biriktirdim, dosyaladım, ödedimmmmm

Nihayettt Salı günü sabah saat 10'da teyzemle birlikte Y.G.S.miz için Yunanistan Büyükelçiliği'ne geldik. İçeri girmek kolay oldu. Ancak vize görevlisi beyefendi teyzemin kredi kartı extresindeki limitini göremediğinden ve e-biletlerimizin bilet numaralarını yeterli bulmadığından geri çevirdi. Hemen eksiklerimiz 2 saat içinde tamamlayıp tekrar müracat ettik. Nihayet elimizde teslimat fişimizi sallayarak kupa kazanmış olimpiyat sporcuları edasıyla çıktık. 3 gün sonra vizelerimizi aldık. Bu kadar uğraşıp bir dünya evrak topladıktan sonra ancak 3 haftalık, 10 gün süre kalmalı ve tek giriş hakkı olan bir vize verdiler.

Yunanistan Giriş Sınavı'mızı başarıyla vermiş bulunuyoruz galiba.  Şimdi seyahatimiz için gün saymaya başladık. Yolculuk 7 Mayıs'daaaaaa....