9 Mart 2009 Pazartesi

Elif Şafak'dan Aşk...


İlk kez "Bit Palas" kitabını okudum Elif Şafak'ın... Okumaya başlar başlamaz da sevdim. Çoğu kitaba alışmak biraz zaman alır benim için. Kişileri benimsemek ve olayları yaşamak için başta biraz zorlarım kendimi. Elif Şafak romanları beni hemen içine dahil ediverir. Romanlardaki kişiler hep bizden çevremizden bir gibi olur. En sevdiğim kısmı ise hikayelerin beklemediğiniz şekilde bitmesidir. Tahmin edilemeyen sonları severim ben. Sürpriz olmalı herşey tıpkı hayat gibi....

Bit Palası sevmemde bir sebep daha vardı. Kitabın karakterlerinden biri 1900'lü yıllarda İstanbul'a gelen bir yabancı kadındı. İstanbul'a gemiyle yaklaşırken onun uzaktan görünen siluetini renklerle tarif ediyordu. Bence de şehirlerin renkleri vardır. Onları oluşturan mimari yapıları, önemli özellikleri, kültürü ve kişisel tecrübeleri bir araya getirdiğimizde her şehrin insanların gözünde bir rengi vardır. Mesela İzmir mavidir bana göre. Çünkü yazın başladığı, okulun bittiği ve rahatladığım dönemlerde oraya giderdim. Mavinin huzurunu dinginliğini yansıtır bana göre İzmir. Ankara gül rengidir. Biraz gri biraz kırmızı ve biraz da beyazın karışımıdır. Monotonluğuna, bürokrasinin fazlalığına ve tek düzeliğine rağmen hayatımın en güzel günlerini burada yaşadım.Kırmızı ve beyaz da burada devreye girer işte...

Geçen gün gazetede yeni çıkan kitaplara bakarken Elif Şafak geldi aklıma. En son hamilelik süresinde geçirdiği zor günleri anlatan "Siyah Süt"ü okumuştum. Kitabı geçen sene İtalya'ya Mobilya Fuarı'na giderken almıştım. Uçakta başlamıştım okumaya. Tüm yol boyu devam ettim. Otelden fuar alanına giderken geçen yarım saati onunla doldurdum. Hatta dönüşte Venedik-Slovenya arasındaki muhteşem yollarda otobüstekiler şakır şakır fotograf çekerken ben romanın içinde Elif Şafak'ın yanındaydım. Sonunda dönüş yolunda yine uçakta bitti kitap. O günleri hatırladım birden. Acaba ne zaman çıkacak yeni kitabı derken iki gün sonra kitap ekinin manşetini gördüm.

"Elif Şafak/ AŞK yarından itibaren okurlarıyla buluşuyor..."

Hemen internetten kitapyurdu.com'dan siparişini verdim. Sonunda siparişimden iki gün, kitabın piyasaya çıkışından bir gün sonra kitabımı elime aldım. Yine pazar günü, mutluluk köşemde başladım okumaya... Herkese tavsiye ederim...

Hiç yorum yok: